Greek
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Με την πρωτοβουλία του συμβουλίου της Ευρώπης, οι νέοι από τις διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες έχουν προετοιμάσει αυτό το Καταστατικό για Δημοκρατικά Σχολεία χωρίς βία, στηριγμένοι σε θεμελιώδεις αξίες και αρχές που συμμερίζονται όλοι οι Ευρωπαίοι, συγκεκριμένα εκείνοι που συμπεριλαμβάνονται στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Βασικών Ελευθεριών.
Αυτή η ομάδα των νέων ανθρώπων, συνιστά όπως όλα τα σχολεία λάβουν σοβαρά υπόψη τους αυτό το καταστατικό ως πρότυπο για να προωθήσει το σκοπό της δημοκρατικής σχολικής εκπαίδευσης χωρίς βία, σε όλη την Ευρώπη.
Έχοντας στο μυαλό τις διαφορετικές καταστάσεις της εκπαίδευσης στις Ευρωπαϊκές χώρες, το καταστατικό μπορεί να υιοθετηθεί ή να προσαρμοστεί καθώς και να εδραιωθεί από τις σχολικές κοινότητες, όπως πρέπει, ενώ θα προστατεύει το πνεύμα και τις αρχές του.
[Μια εξηγητική σημείωση συμπληρώνει αυτό το καταστατικό, παρέχοντας παραδείγματα και εξηγήσεις έτσι ώστε να ευκολύνει τις εκτελέσεις του]
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΑΤΑΣΤΑΣΤΙΚΟ ΓΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΒΙΑ
1.Όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, έχουν το δικαίωμα ενός ασφαλούς και ειρηνικού σχολείου. Όλοι έχουν την ευθύνη να συνεισφέρουν στη δημιουργία ενός θετικού περιβάλλοντος που ενθαρρύνει τη μάθηση και προσωπική ανάπτυξη.
2.Όλοι έχουν το δικαίωμα για ίση μεταχείριση και σεβασμού ασχέτως οποιασδήποτε προσωπικής διαφοράς. Όλοι απολαμβάνουν την ελευθερία του λόγου χωρίς διακρίσεις και καταπιέσεις.
3. Η σχολική κοινότητα φροντίζει όπως όλοι γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις ευθύνες τους.
4. Κάθε δημοκρατικό σχολείο, έχει ένα δημοκρατικά εκλελεγμένο σώμα που παίρνει αποφάσεις και αποτελείται από αντιπροσώπους μαθητών, καθηγητών, γονέων και άλλων μελών της σχολικής κοινότητας, ανάλογα με την περίπτωση. Όλα τα μέλη του σώματος, έχουν το δικαίωμα ψήφου.
5. Σ’ ένα δημοκρατικό σχολείο, οι διαφωνίες επιλύονται με ειρηνικό και εποικοδομητικό τρόπο. Το προσωπικό και μαθητές κάθε σχολείου, εκπαιδεύονται για την πρόληψη και επίλυση των διαφορών μέσω συμβουλευτικής και διαμεσολάβησης.
6. Κάθε περίπτωση βίας, ερευνάται όσο το δυνατόν πιο νωρίς και παρακολουθείται, ασχέτων αν μαθητές ή άλλα μέλη της σχολικής κοινότητας είναι αναμεμειγμένα.
7. Το σχολείο είναι μέρος της τοπικής κοινότητας. Η συνεργασία και η ανταλλαγή πληροφοριών με τοπικούς συνεργάτες είναι ουσιαστικές για πρόληψη και επίλυση προβλημάτων.